Edo de Vries, (oud) ICT-medewerker Schouwburg de Lawei
“Technische precisie en innovatie zijn cruciaal, zelfs voor iets ogenschijnlijk simpels als een telefooncentrale.”
woensdag 22 januari 2025
“Technische precisie en innovatie zijn cruciaal, zelfs voor iets ogenschijnlijk simpels als een telefooncentrale.”
Bij Schouwburg De Lawei, hét theater en culturele hart van Drachten, draait alles om perfectie, zowel op het podium als daarachter. Voor bezoekers betekent dit niet alleen een indrukwekkende voorstelling, maar ook een vlekkeloze digitale ervaring. Toen de verouderde Panasonic-telefooncentrale steeds meer beperkingen vertoonde, werd een moderne cloudoplossing de logische volgende stap. Edo de Vries, (oud) ICT-medewerker bij De Lawei, legt uit: “Technische precisie en innovatie zijn cruciaal, zelfs voor iets ogenschijnlijk simpels als een telefooncentrale.”
Van uitdaging naar oplossing
“We werkten al jaren met de Panasonic-centrale,” vertelt Edo. “Maar die begon steeds meer beperkingen te vertonen. Vooral het aanmelden van draadloze toestellen was een terugkerende uitdaging. Als we bijvoorbeeld een nieuw draadloos toestel wilden toevoegen, moest ik dit via een omslachtig proces doen. We gingen steeds meer thuiswerken, en daar bleek zowel de Panasonic-centrale als de Panasonic-app niet goed in mee te kunnen.” vertelt Edo.
”Gerben wees ons erop dat de Panasonic-centrale end-of-life was. Dat maakte de noodzaak om te vernieuwen nog groter. Daarom raadde hij ons aan om over te stappen naar een online centrale. We wilden een gebruiksvriendelijke oplossing die betrouwbaarder was en beter aansloot bij de moderne werkomgeving van De Lawei.”
Overstap Panasonic-telefooncentrale naar de cloud
De overstap naar een cloudgebaseerd telefoonsysteem was dan ook een logische keuze. Het nieuwe systeem moest niet alleen gebruiksvriendelijker zijn, maar ook flexibel genoeg om mee te groeien met de veranderende behoeften van De Lawei. “Ik wilde een oplossing die ik zelf kon beheren, waarbij ik wachtrijen en groepen eenvoudig kon instellen zonder telkens hulp in te roepen,” legt Edo uit.
Edo de Vries, (oud) ICT-medewerker Schouwburg de Lawei
Soepele migratie
“Toen de migratie naar de cloud werd besproken, stelde Faber Telecom & Data een stapsgewijs plan op om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik ben een paar ochtenden naar Dokkum gegaan om samen met Gerben, Gaatze en Theo de instellingen door te nemen. We hebben alles nauwkeurig afgestemd: van de wachtrijen tot de groepsinstellingen en interne doorverbindingen. Ze gaven ook een uitgebreide training aan onze medewerkers, zodat iedereen snel met het nieuwe systeem uit de voeten kon.”
Flexibiliteit en gebruiksgemak
Met het nieuwe systeem is de communicatie binnen De Lawei aanzienlijk verbeterd. De overstap naar de cloudcentrale heeft grote voordelen opgeleverd. “Met het nieuwe systeem hebben we veel meer flexibiliteit,” vertelt Edo. “Waar medewerkers voorheen alleen vanaf hun vaste werkplek konden bellen, kunnen ze nu vanaf elke locatie werken en bellen met hun Lawei-nummer.”
Ook het instellen van wachtrijen en automatische meldingen is veel eenvoudiger geworden. “We hebben nu bandjes die automatisch afspelen als een afdeling niet bereikbaar is, iets wat we voorheen handmatig moesten regelen. Alles werkt soepel, en ik krijg nauwelijks nog vragen van collega’s over hoe het systeem werkt. Dat zegt genoeg.”
Edo noemt een mooi voorbeeld van de kracht van het nieuwe systeem: “Vlak na de implementatie hadden we de voorverkoopperiode, de drukste tijd van het jaar voor de telefooncentrale. In voorgaande jaren hadden we soms beperkingen in het aantal binnenkomende lijnen, maar dit jaar verliep alles super flexibel. Dankzij het nieuwe systeem konden we eenvoudig opschalen met extra telefoonwerkplekken, waardoor de dag vlekkeloos verliep. Bovendien konden we via de monitoring in de telefooncentrale de drukte in de wachtrijen continu volgen, zoals het aantal wachtenden. Dat gaf ons direct inzicht en controle, wat enorm heeft geholpen.”
Edo de Vries, (oud) ICT-medewerker Schouwburg de Lawei
Klaar voor de toekomst
Edo kijkt met tevredenheid terug op het migratieproces. “De overstap naar de cloud was echt een stap vooruit. Met de nieuwe oplossing zijn we klaar voor de toekomst. Of het nu gaat om flexwerken, verbeterde bereikbaarheid of het snel afhandelen van vragen, we kunnen altijd rekenen op een goed werkend systeem.”
Een bedankje
Na tien jaar de ICT-infrastructuur van De Lawei te hebben beheerd, vertrekt Edo met een goed gevoel naar zijn nieuwe uitdaging in Groningen. Met een sterk en toekomstbestendig systeem heeft hij een solide basis gelegd voor zijn opvolger Peter, waarmee de samenwerking kan worden voortgezet. Edo, bedankt voor de prettige samenwerking en veel succes in jouw nieuwe functie!
Edo de Vries, (oud) ICT-medewerker Schouwburg de Lawei
Wat regelen wij voor Schouwburg de Lawei?
Databekabeling
Cloud telefonie
Mobiele telefonie
Wifi
Camerabeveiliging
Upgrade uw BHV-systeem met Faber Telecom & Data
woensdag 24 juli 2024
Upgrade uw BHV-systeem met Faber Telecom & Data
Bij Faber Telecom & Data staat onze slogan "Alles binnen bereik" centraal in alles wat we doen. Dit betekent ook dat we snel en effectief handelen, vooral in noodsituaties. Daarom zijn we...
Van Panasonic telefooncentrale naar moderne VoIP en cloudoplossingen
woensdag 3 juli 2024
Van Panasonic telefooncentrale naar moderne VoIP en cloudoplossingen
De wereld van de telecommunicatie verandert in een rap tempo. VoIP en de cloud zijn niet meer weg te denken in dit digitale tijdperk. Maar waar lopen bedrijven tegenaan? Wat zijn de...
Winactie Techniek Tastbaar
woensdag 29 mei 2024
Winactie Techniek Tastbaar
Op 7 juni staan wij op Techniek Tastbaar, HET doe- en beleef-event in de Techniek voor jongeren in de leeftijd van 10-14 jaar. Johan laat de nieuwe generatie tech helden tijdens dit evenement zien hoe tof techniek...
Winactie Werelddag van de Telecommunicatie
woensdag 8 mei 2024
Winactie Werelddag van de Telecommunicatie
Op 17 mei is het Werelddag van de Telecommunicatie en ter ere van deze bijzondere dag hebben wij een winactie voor jullie bedacht rondom het thema van dit jaar. Wat het thema is? Zoek het...
Nieuwsartikel verschillen tussen Wi-Fi 6 en Wi-Fi 5
woensdag 17 april 2024
Nieuwsartikel verschillen tussen Wi-Fi 6 en Wi-Fi 5
Nee, dit is geen geheimtaal - dit zijn de verschillen tussen Wi-Fi 6 en Wi-Fi 5, die je misschien beter kent. Wi-Fi 6 is de opvolger van Wi-Fi 5, en in dit...
Nieuwsartikel camerasystemen
woensdag 6 maart 2024
Nieuwsartikel camerasystemen
Camerasystemen worden steeds vaker ingezet als preventieve maatregel in de land- en akkerbouw om panden en terreinen te beschermen tegen inbraak, diefstal en vandalisme. Volgens de politie Noord-Nederland is er een aanzienlijke toename van gps-systeem diefstallen, met name...
Martijn stelt zich voor
woensdag 10 januari 2024
Martijn stelt zich voor
Wij vinden het leuk om af en toe te laten zien wie wij zijn. Zo leer je ons nóg beter kennen! Deze keer de beurt aan onze collega Martijn.
Kun je jezelf kort voorstellen?
Goedendag, ik...
Foppe stelt zich voor
dinsdag 21 februari 2023
Foppe stelt zich voor
Wij vinden het leuk om af en toe te laten zien wie wij zijn. Deze keer de beurt aan collega Foppe Hoekstra.
Waar stond je wieg?
Ik ben geboren in het ziekenhuis van Leeuwarden maar heb...
Andries stelt zich voor
maandag 5 december 2022
Andries stelt zich voor
Wij vinden het leuk om af en toe te laten zien wie wij zijn. Deze keer de beurt aan collega Andries van Duinen.
Waar stond je wieg?
Deze stond in het mooie Holwerd.
Op welk product...
Column: Met z'n allen
donderdag 29 september 2022
Column: Met z'n allen
Foppe Hoekstra schreef namens Faber Telecom & Data een column in de Ondernemend Friesland van september 2022.
faber-telecom.nl gebruikt cookies om de site handiger te maken en te leren hoe bezoekers de site gebruiken. Dit laatste gebeurt met geanonimiseerde data. Door op de knop Accepteren te klikken of door verder te surfen op deze website ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.Accepteren
Privacy & Cookies faber-telecom.nl
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duur
Beschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.