• Peter Miedema, directeur Jopie Huisman Museum

"Faber heeft ons van het kastje naar de cloud gestuurd"

vrijdag 5 maart 2021

“Faber heeft ons van het kastje naar de cloud gestuurd”

Nog nooit eerder was een goede welkomstboodschap in de telefooncentrale van het Jopie Huisman Museum in Workum zo cruciaal als tijdens de lockdown, merkte Peter Miedema. Als directeur zag hij het aantal telefoontjes met vragen van museumbezoekers in snel tempo toenemen. “Aanpassingen van onze welkomstteksten en openingstijden konden we met één klik op de knop vanuit de internetbrowser regelen. We hadden er geen omkijken naar.”

Meerdere malen moesten musea in Nederland het afgelopen jaar hun deuren sluiten vanwege de coronamaatregelen. Zo ook het Jopie Huisman Museum in Workum. Om bezoekers op de hoogte te brengen van de meest actuele informatie zette het museum haar telefooncentrale in. “We merkten zeker in het begin dat we overstelpt werden met telefoontjes van mensen die zich afvroegen of ze veilig naar ons museum konden komen”, vertelt Peter. “Om direct antwoord te kunnen geven op de meest gestelde vragen, hebben we meerdere malen onze welkomstboodschap aangepast. Dat werkte perfect, zowel voor ons als voor bezoekers.”

Van het kastje naar de cloud

Sinds het Jopie Huisman Museum overstapte naar telefonie van Faber heeft de directeur er geen omkijken meer naar. “Ik dacht bij het woord telefooncentrale nog altijd aan een ouderwets kastje met allerlei knopjes. Maar al snel begreep ik van Foppe dat tegenwoordig alles in de cloud is. Ik stond versteld van de vele mogelijkheden van onze nieuwe telefooncentrale. In een handomdraai kunnen we onze welkomsttekst aanpassen en inkomende telefoontjes doorschakelen. Faber speelde moeiteloos in op al onze wensen. Dat is het sterkste punt: bij Faber verstaan ze nog de kunst om te luisteren naar de klant.”

Altijd verbonden

Naast de telefooncentrale vervingen de monteurs van Faber meteen ook de internetverbinding en router in het museum. “Voorheen hadden we nog wel eens problemen met de verbinding, maar sinds de overstap heb ik niets meer gemerkt. Eigenlijk is dat het grootste compliment dat je als telecomaanbieder kunt krijgen. Dat klanten niets merken. Dat klinkt tegenstrijdig, maar juist als alles achter de schermen goed geregeld is, kun je je focussen op andere zaken.”

Join the club

Eén van die andere zaken is het werven van sponsoren en fondsen om de kunstwerken van Jopie Huisman nog jarenlang te kunnen blijven tonen. “Daarvoor hebben we onder andere een businessclub, waar Faber meteen lid van is geworden. Sterker nog: Foppe zit zelfs in het bestuur. Het laat zien dat Faber als regionaal bedrijf de cultuur in de eigen regio een warm hart toedraagt. Wij zijn maar wat trots om te kunnen zeggen dat we klant bij Faber zijn.”

‹ Ga terug
Jopie Huisman Museum

Wat regelen wij voor het Jopie Huisman Museum?

  • Vast-mobiel-integratie
  • Telefonie in de cloud
  • Uitstekende wifi-dekking

Categorieën