• Bauke-Tjeerd Kikstra, Expert Meijer Groep

"Ook bij Faber werken ware experts"

vrijdag 5 maart 2021

“Ook bij Faber werken ware experts”

Een app om in de supermarkt digitaal een kijkje te nemen in je koelkast thuis. De vaatwasser die je vanaf kantoor met één klik op de knop aanzet. Of een slimme thermostaat die er bij thuiskomst voor zorgt dat je huis aangenaam warm is. Steeds meer home elektronica kan niet zonder goed wifi-signaal. Maar hoe doe je dat wanneer je honderden van dit soort slimme producten in je winkel hebt staan? Niet voor niets kiest operationeel manager Bauke-Tjeerd Kikstra van de Expert Meijer Groep voor de snelle verbinding van Faber. “De verbinding is net zo razendsnel als de service van Faber.”

Om iedere klant een product op maat te bieden, geven de verkopers van de Expert Meijer Groep met liefde een uitgebreide presentatie. “Steeds meer producten maken gebruik van wifi”, wijst Bauke-Tjeerd. “Niet alleen de smartphones en smart tv’s, maar ook steeds meer witgoedapparaten. Om goed te kunnen demonstreren hoe een slimme koelkast werkt, heb je dus een krachtig netwerk nodig. Zeker wanneer mijn collega’s tegelijkertijd een demonstratie geven voor slimme verlichting en een smart wasmachine. Speciaal daarvoor hebben we twee netwerken gecreëerd. Een bedrijfsnetwerk voor ons kassasysteem, de laptops en computers. En een winkelnetwerk voor de producten en bezoekers. Dit werkt echt perfect.”

Compleet nieuw netwerk

Met drie winkelvestigingen in Bolsward, Sint Annaparochie en Franeker en een servicecentrum in Berlikum is het voor Expert Meijer bovendien essentieel dat alle locaties naast een perfecte internetverbinding ook optimaal met élkaar in verbinding staan. “Op ons verzoek heeft Faber het complete netwerk vervangen”, vertelt Bauke-Tjeerd. “Overal werken we nu met dezelfde telefooncentrale, nieuwe switches en de nieuwste modems. Of ik nou in Bolsward of Franeker binnenstap, ik kan overal meteen op het netwerk om te printen, mail te checken of verbinding te maken met wifi. Je merkt geen verschil meer tussen onze locaties.”

Nooit in de wacht

Zeker nu veel medewerkers thuiswerken, biedt de nieuwe telefooncentrale uitkomst. Bauke-Tjeerd: “Dagelijks krijgen telefoontjes van klanten. In één oogopslag kun je zien welke collega’s al in gesprek zijn en wie er nog beschikbaar is. Daarbij maakt het niet uit of iemand in de winkel is of thuis werkt. Bijkomend voordeel is dat we onderling tussen de locaties kunnen doorschakelen. Wanneer een klant naar Bolsward belt, waar het op dat moment heel erg druk is, wordt hij binnen twintig seconden automatisch doorgeschakeld naar Franeker of Sint Annaparochie. Zo sta je als klant nooit lang in de wacht. Zo kunnen we altijd een goede en snelle service bieden.”

Om jaloers op te zijn

Die goede en snelle service vindt Bauke-Tjeerd ook het belangrijkste in de samenwerking met Faber. “De kernwaarden van onze beide bedrijven passen perfect bij elkaar. Bij Expert streven we iedere dag naar persoonlijk advies, de beste service en zijn we altijd vertrouwd dichtbij. Dat is precies wat Faber hoog in het vaandel heeft staan. En dat merk je als klant. Wanneer ik bel, ben ik meteen aan de beurt. In negen van de tien gevallen is het probleem binnen vijf minuten opgelost. De monteurs van Faber weten exact wat wij in huis hebben en kennen ons systeem van A tot Z. Samen met Faber is alles binnen bereik.”

‹ Ga terug
Expert Meijer Groep
Expert Meijer Groep

Wat regelen wij voor Expert Meijer Groep?

  • Mogelijkheid tot vast-mobiel-integratie
  • Telefonie in de cloud
  • Een noodlijn in case of emergency

Categorieën