• Klein Vaarwater, Ameland

"De dienstverlening van Faber verdient vijf sterren"

vrijdag 5 maart 2021

“De dienstverlening van Faber verdient vijf sterren”

Met een terrein van ruim 40 hectare is goede communicatie tussen alle medewerkers bij vakantiepark Klein Vaarwater op Ameland essentieel. Een belletje naar receptie, een mailtje naar de storingsmonteur of via de app real time zien welke gastverblijven al zijn schoongemaakt. Parkmanager Hans van Houten weet als geen ander hoe belangrijk betrouwbare communicatie is. “Via telefonie, internet en wifi van Faber staan we dag en nacht met elkaar in verbinding.”

Een supermarkt, een zwembad, een cafetaria en een fitnesszaal; vakantiepark Klein Vaarwater is een dorp op zich. “En net als in een dorp is goede communicatie van groot belang”, vertelt Hans. “Veel gasten geven de voorkeur aan persoonlijk contact en bellen ons om te boeken. Maar steeds vaker gaat een boeking via de mail of via onze website. Goed bereikbaar zijn is voor ons noodzaak. Vandaar dat we bij Faber onze vaste en mobiele telefonie hebben geregeld, evenals onze netwerken en de camerabeveiliging. Faber is onze hofleverancier.”

Trakteren op gratis wifi

Waar een groot zwembad of uitstekende animatie vroeger doorslaggevend was in de keuze voor een vakantiepark, is een goede wifi-verbinding vandaag de dag leidend in de beslissing, weet Hans. “Verdeeld over het vakantiepark vind je overal accespoints, waarmee we gasten trakteren op een perfecte gratis wifi-toegang. Zeker met de smartphones, laptops en smart tv’s die mensen meenemen is dat geen onnodige luxe. Zelfs op vakantie willen gasten 100% bereikbaar zijn.”

Wie het eerste thuis is

Gasten profiteren optimaal van het fijnmazige communicatienetwerk op het vakantiepark. “Niet alleen hebben we overal perfecte wifi, we kunnen ook een veel hoger servicelevel bieden”, legt Hans uit. “Wanneer nieuwe vakantiegasten zich een paar uur eerder dan afgesproken bij de receptie melden, kunnen we via de app die de schoonmaak-collega’s gebruiken, meteen zien of hun verblijf al gereed is. En is er een keer een storing, dan staat onze monteur al bij de voordeur voordat gasten vanaf de receptie terug zijn gewandeld.”

Big Brother is helping you

Dat telefonie en internet onmisbaar zijn, moge duidelijk zijn. Daarnaast maakt Klein Vaarwater ook gebruik van de camerabeveiliging van Faber. “Op diverse plekken op het park hebben we camera’s geplaatst. Niet omdat we iedereen en alles in de gaten willen houden, maar omdat we graag weten wat er op ons terrein gebeurt. Zo zag ik laatst een oudere meneer bij de poort ruziën met z’n toegangspas. Binnen een minuut was een collega ter plaatse om te helpen. En zie ik op de camera’s dat het erg druk is bij het strandpaviljoen, dan kunnen we meteen opschalen met een paar extra handjes bij de bar. Zo voorzien we echt in de behoefte van onze gasten.”

Een puntje aan zuigen

Van oudsher staat gastvrijheid met stip bovenaan in de recreatiebranche. Toch ziet Hans dat het principe ‘de klant is koning’ ook in het bedrijfsleven steeds meer wordt opgepikt. “Faber is één van de bedrijven die vijf sterren verdient voor z’n dienstverlening”, knikt hij. “Ze zijn altijd bereikbaar, komen direct met oplossingen en denken met liefde met je mee. Ook al zitten we op een eiland, nog dezelfde dag staat er een monteur van Faber bij de balie om ons uit de brand te helpen. Daar kunnen we in de gastvrijheidssector nog een puntje aan zuigen.”

‹ Ga terug
Klein Vaarwater

Wat regelen wij voor vakantiepark Klein Vaarwater?

  • Uitstekende wifi-dekking
  • Databekabeling
  • Vast-mobiel-integratie
  • Camerabeveiliging

Categorieën